برخی از حقایق جالب فیزیک


o آیا الکتریسیته ساکن موجود در لباسها خطرناک است؟

جرقه ها و صدای ترق و تروق الکتریسیته ساکن که همراه درآوردن لباسهای نخی و پشمی به وجود می آید تهدید جدی برای سلامتی انسان به حساب نمی آید. مقدار الکتریسیته تشکیل شده به جنس لباس و میزان خشکی اتمسفر بستگی دارد.

زمینه لازم برای به وجود آمدن الکتریسیته ساکن در تمامی پارچه ها وجود دارد ولی مواد مصنوعی مانند نایلون ، پلی استر و اکرلیک برای این موضوع مستعدتر هستند. با این وجود لباسهای شما از هر جنسی که باشند و هرچقدر لایه های متفاوت لباستان به هم ساییده شوند ، اگر هوا مرطوب باشد بارهای به وجود آمده توسط جو خنثی خواهند شد.

در استرالیا مردی که یک بلوز پشمی و ژاکت نایلونی پوشیده بود هنگام راه رفتن برروی فرش باعث به وجود آمدن جرقه بزرگ و سوختن فرش شد. هنگامیکه این فرد را مورد بررسی قرار دادند ، مشاهده کردند در هنگام راه رفتن چیزی حدود 40000 ولت الکتریسیته تولید می کند !!!


o اگر 8 سال و 7 ماه و 6 روز بدون وقفه فریاد بکشید ، انرژی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه فراهم خواهد شد !


o اتومبیلی که با سرعت 50 مایل در ساعت در حرکت است تقریباً نیمی از سوخت خود را برای غلبه بر نیروی ناشی از مقاومت هوا صرف می کند.


o سوختی که برای پر کردن محفظه سوختی یک جمبوجت لازم است می تواند سوخت یک ماشین معمولی با مصرف متوسط را برای 4 بار سفر کردن به دور دنیا تأمین کند.


o اگر بتوانید یک گلوله برفی را با سرعت خیلی زیادی پرتاب کنید پس از مدت کوتاهی در مسیری که طی می کند آب خواهد شد.


o در یک روز کاملاً آفتابی که حتی یک تکه ابر در آسمان نیست ، اشعه های خورشید بازتاب شده از یک آینه،  25 مایل (40 کیلومتر) دورتر از آن نیز قابل رویت است.

نظرات 1 + ارسال نظر
راحت سئو یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:33 ق.ظ http://rahatseo.ir/

سلام مدیر محترم . وقت بخیر . شرمنده از اینکه مزاحمتون شدم . بنده مدیر تیم راحت سئو هستم که کارش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل هست . ما به تازگی قالبی رو برای سیستم وبلاگ دهی بلاگ اسکای طراحی کردیم که دارای سئوی خوب و نسبتاً عالی هستش و شما میتونید در صورت استفاده از قالب طراحی شده توسط ما در صدر نتایج جستجوی گوگل باشید .
از اینجا میتونید قالب دارای سئوی فوق العاده رو دریافت کنید :
http://rahatseo.ir/weblog-themes
دموی این قالب در آدرس وبلاگ زیر قابل مشاهده است :
http://filmhaa.blogsky.com/
امیدوارم با استفاده از این قالب رتبه خوبی در گوگل کسب نمایید .
برای حمایت از ما لطفا پیام فوق را برای دوستان خودتون بفرستید
ارادتمند شما
مدیریت راحت سئو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد