کیبور همراه!


تکنولوژی ساخت نمایشگر های لمسی کم کم تحرک و پویایی را در بازار ساخت و فروش کیبورد ها کمرنگ تر می کند. اما در سرعت تایپ هنوز کیبوردها با فاصله زیادی مقام اول را دارند. اگر شما هنوز جزو آن دسته از کاربران هستید که تایپ کردن با کیبوردهای حقیقی را دوست دارید، می توانید در کنار تلفن همراه، یک کیبورد همراه نیز داشته باشید.

این یک کیبورد کامل QWERTY است که Jorno نام دارد. به کمک بلوتوث با دستگاه های مختلفی نظیر آیفون، آی پد، انواع گوشی های HTC و نوکیا و خلاصه هر وسیله دارای بلوتوث2.1+EDR، ارتباط برقرار کرده و تبدیل به یک کیبورد بلوتوث برای آن می شود.

دکمه های آن 15% از اندازه استاندارد هر دکمه کیبورد معمولی کوچکتر و تقریبا برای هر کاربری قابل استفاده است. این کیبورد از دو قسمت خم شده و همانند یک جعبه بسته می شود. ابعاد اش هنگام جمع شدن8.5*8.5 سانتیمتر و ضخامت 0.7 سانتیمتر است. باتری لیتیومی آن با یک بار شارژ برای یک ماه کار کافی است و وزن اش 240 گرم است.

 jorno-narenji_ir.jpg


این کیبورد برای کسانی است که همه جا نیاز دارند ابزار تایپشان همراهشان باشد و همیشه هم لپ تاپ حمل نمی کنند. بنابراین روزنامه نگاران و خبرنگاران یکی از گروه های هدف اصلی شرکت سازنده این کیبورد محسوب می شوند. از هم اکنون تا پایان اکتبر 2010 می توانید سفارش خرید این کیبورد همراه را با قیمت 79$ بدهید. به نظر من این کیبورد حتی می تواند یک وسیله بسیار مفید برای جزوه نوشتن و یادداشت برداری در کلاس های درس باشد.

هرچه سریع تر حرکت کنید سنگین تر می شوید


علم فیزیک کوانتم و حقایق شگفت انگیزش

در صورتی که بسیار سریع بدوید به صورت لحظه یی و نه دائم، سنگین وزن خواهید شد. سرعت نور مرز سرعت در جهان است در این صورت زمانی که جسمی با سرعتی نزدیک به نور در حرکت است و شما به آن نیرویی وارد کنید، به سرعت آن نخواهید افزود بلکه تنها به آن انرژی اضافی وارد کرده اید که این انرژی باید در جایی قرار بگیرد. بهترین مکان برای قرارگیری این انرژی جرم جسم است. براساس قانون نسبیت جرم و انرژی با یکدیگر برابرند پس هر چه انرژی وارد شده بیشتر باشد، جرم افزایش پیدا خواهد کرد. البته این افزایش وزن در انسان قابل چشم پوشی بوده و در عین حال غیرقابل انکار است.

برخی از حقایق جالب فیزیک


o آیا الکتریسیته ساکن موجود در لباسها خطرناک است؟

جرقه ها و صدای ترق و تروق الکتریسیته ساکن که همراه درآوردن لباسهای نخی و پشمی به وجود می آید تهدید جدی برای سلامتی انسان به حساب نمی آید. مقدار الکتریسیته تشکیل شده به جنس لباس و میزان خشکی اتمسفر بستگی دارد.

زمینه لازم برای به وجود آمدن الکتریسیته ساکن در تمامی پارچه ها وجود دارد ولی مواد مصنوعی مانند نایلون ، پلی استر و اکرلیک برای این موضوع مستعدتر هستند. با این وجود لباسهای شما از هر جنسی که باشند و هرچقدر لایه های متفاوت لباستان به هم ساییده شوند ، اگر هوا مرطوب باشد بارهای به وجود آمده توسط جو خنثی خواهند شد.

در استرالیا مردی که یک بلوز پشمی و ژاکت نایلونی پوشیده بود هنگام راه رفتن برروی فرش باعث به وجود آمدن جرقه بزرگ و سوختن فرش شد. هنگامیکه این فرد را مورد بررسی قرار دادند ، مشاهده کردند در هنگام راه رفتن چیزی حدود 40000 ولت الکتریسیته تولید می کند !!!


o اگر 8 سال و 7 ماه و 6 روز بدون وقفه فریاد بکشید ، انرژی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه فراهم خواهد شد !


o اتومبیلی که با سرعت 50 مایل در ساعت در حرکت است تقریباً نیمی از سوخت خود را برای غلبه بر نیروی ناشی از مقاومت هوا صرف می کند.


o سوختی که برای پر کردن محفظه سوختی یک جمبوجت لازم است می تواند سوخت یک ماشین معمولی با مصرف متوسط را برای 4 بار سفر کردن به دور دنیا تأمین کند.


o اگر بتوانید یک گلوله برفی را با سرعت خیلی زیادی پرتاب کنید پس از مدت کوتاهی در مسیری که طی می کند آب خواهد شد.


o در یک روز کاملاً آفتابی که حتی یک تکه ابر در آسمان نیست ، اشعه های خورشید بازتاب شده از یک آینه،  25 مایل (40 کیلومتر) دورتر از آن نیز قابل رویت است.